energy and emissions : (رقم التسجيلة. 15904)
[ عرض عادي ]
000 -الفاتح | |
---|---|
حقل البيانات ثابتة الطول | nam a22 7a 4500 |
003 - محدد رقم الضبط | |
رقم الضبط | INP |
005 - وقت وتاريخ اخر تعامل مع التسجيلة | |
رقم الضبط | 20190407111849.0 |
008 - عناصر البيانات ثابتة الطول - معلومات عامة | |
حقل البيانات ثابتة الطول | 180129s2007 us ||||fr|||| 00| 0 eng d |
040 ## - مصدر الفهرسة | |
وكالة الفهرسة الأصلية | EG-INP |
وكالة النسخ | EG-INP |
082 04 - رقم تصنيف ديوى العشرى | |
رقم الطبعة | 21 |
رقم التصنيف | 390.023 |
رقم المادة | z e |
100 1# - المدخل الرئيسى - إسم شخصى | |
الإسم الشخصى | shalizi, zmarak |
245 12 - بيان العنوان | |
العنوان | energy and emissions : |
العنوان الفرعي | local and global effects of the rise of china and india / |
بيان المسئولية | zmarak shalizi |
260 ## - بيانات النشر | |
مكان الناشر او الموزع | Washington, D.C. : |
اسم الناشر او الموزع | The World Bank Development Research Group, |
تاريخ النشر أو التوزيع | 2007 |
300 ## - الوصف المادى | |
التعداد | 37 p. ; |
أبعاد الوعاء | 24 cm |
490 ## - بيان السلسلة | |
عنوان السلسلة | Policy research working paper ; |
رقم المجلد/ التعيين التسلسلي | 4209 |
520 ## - التبصرة الخاصة بالتعليق أو التلخيص | |
ملخص,الخ | The authors examine the influence of infrastructure, institutional quality, colonial and geographic context, and trade preferences on the pattern of bilateral trade. They are interested in threshold effects, and so emphasize those cases where bilateral country pairs do not actually trade. The authors depart from the institutions and infrastructure literature in this respect, using selection-based gravity modeling of trade flows. They also depart from this literature by mixing principal components (to condense the institutional and infrastructure measures) with a focus on deviations in the resulting indexes from expected values for given income cohorts to control for multicollinearity. The authors work with a panel of 284,049 bilateral trade flows from 1988 to 2002. Matching bilateral trade and tariff data and controlling for tariff preferences, level of development, and standard distance measures, they find that infrastructure and institutional quality are significant determinants not only of export levels, but also of the likelihood exports will take place at all. Their results support the notion that export performance, and the propensity to take part in the trading system at all, depends on institutional quality and access to well-developed transport and communications infrastructure. Indeed, this dependence is far more important, empirically, than variations in tariffs in explaining sample variations in North-South trade. |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | TRANSPORTATION |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | TRADE |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | TAX |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | POLICE |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | INDUSTRIALIZATION |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | INCOME |
653 #0 - مصطلح تكشيفى غير مقيد | |
مصطلح غير مقيد | EXPORTS |
700 1# - المدخل الاضافى - اسم شخصى | |
الإسم الشخصى | Manchin, Miriam |
856 ## - الوصول و الموقع الالكترونى | |
معرف المصدر الموحد | https://www.openknowledge.worldbank.org/handle/10986/7201 |
901 ## - عنصر بيانات محلىA, LDA (RLIN) | |
كود المفهرس | EGPV4 |
903 ## - original or copycat | |
a | original |
حالة التراجع | المكان المؤقت | الموقع الحالى | نوع وعاء كوها |
---|---|---|---|
Library INP | Library INP | مطبوعات المنظمات الدولية |